Nem kell megijedni, csak a nem használt hirdetéseket törli a Google az AdWords fiókodból. A Google bejelentése szerint 2015. március 23-tól törli azokat az AdWords hirdetéseidet, amelyeket már legalább 100 napja eltávolítottál és soha egy megjelenést sem értek el. Mit is jelent ez?
Eddigi szabályozás (2015. március 23-ig)
Az AdWords-ben eltávolíthattuk a hirdetéseket, hirdetéscsoportokat, kampányokat, stb. Ezek azonban eddig nem törlődtek a valóságban, csupán nem látszódtak. Ha mégis látni akartuk ezeket és a statisztikájukat, akkor azt könnyen megtehettük:
Ezenkívül az eltávolított elemeket (a hirdetéseket leszámítva) eddig bármikor újraaktiválhattuk (az állapotukat át kellett állítani „Engedélyezve”-re). Ez fog változni, ugyanis az AdWords fokozatosan leállítja ezen elemek újraaktiválási lehetőségét. Jelenleg a hirdetések már nem aktiválhatóak újra az eltávolításuk után.
FIGYELEM! A hirdetések már nem aktiválhatók újra
A hirdetéseket már most sem engedi újraaktiválni az AdWords, úgyhogy óvatosan az állapot kiválasztásával. Szerencsére az eltávolítás opció csak a „Szerkesztés” menüből érhető el. Ha egy hirdetést előre láthatóan újra használni akarsz még, akkor inkább csak „Szüneteltetett”-re állítsd!
Változások 2015. március 23-tól
2015. március 23-tól az eltávolított elemek (hirdetések, hirdetéscsoportok, kampányok) nem aktiválhatók újra, nem szerkeszthetők. Ezt az AdWords ígérete alapján fokozatosan vezeti be, melyről értesítést is küld. Jelenleg még csak a hirdetésekre érvényes, ezeket már most sem aktiválhatjuk újra és nem szerkeszthetjük az eltávolításuk után.
Egyedül a Címkék hozzáadása vagy törlése marad engedélyezett szerkesztési tevékenység.
További változás, hogy az eltávolított elemeken belül a nulla megjelenésű és 100 napnál régebben eltávolított elemek törölve is lesznek az AdWords fiókból, vagyis nem lesznek újra megjeleníthetők (a fent leírt módon sem), a statisztikáik is kikerülnek a fiókból és a fiókelőzményben sem fognak látszódni. 2015. március 23-tól ezt vezeti be az AdWords először a hirdetésekre vonatkozóan. Majd az év végéig fokozatosan a hirdetéscsoportokra és a kampányokra is.
Mi a teendőd most?
Ha van olyan eltávolított hirdetésed, hirdetéscsoportod vagy kampányod, amit a közeljövőben használni vagy szerkeszteni szeretnél, akkor azt minél előbb állítsd át „Szüneteltetett” állapotra. Így később akár újraaktiválhatod és szerkesztheted is ezeket. Ha ezt nem teszed meg, akkor ezeket előbb-utóbb már nem fogod tudni szerkeszteni, újraaktiválni.