A napokban aktiválta a Google a Marketingcél beállíthatóságát a Display hálózati kampányok beállításainál. Ezzel leegyszerűsített beállításokat kapunk, melyek a megadott célt szolgálják.
Marketingcélok
Az alábbi 4 marketingcél állítható be, melyek kísértetiesen hasonlítanak a Facebook új kampány beállításánál lévő célokra:
- Az ismertség felépítése: Az ismertség növelése azok körében, akik előtte még nem ismerték márkáját, vagy akiknek a véleményére hatni szeretne. Ez egy megjelenés alapú (CPM) AdWords hirdetést hoz létre. Ez a Facebooknál az „Oldal népszerűbbé tétele”, vagyis a rajongógyűjtés célhoz hasonló.
- Szempont befolyásolása: Hatásgyakorlás döntéshozatalkor azok körében, akik egy adott terméket vagy szolgáltatást keresnek, de még nem hoztak vásárlási döntést. Két lehetőség közül választhatunk, de igazából mindegyik majdnem hasonló CPC alapú AdWords hirdetést hoz létre lebutított beállításokkal. Én úgy érzem, ez a marketingcél elnevezés inkább csak rá lett húzva erre a funkcióra. Ez leginkább a Facebook „Kattintás weboldalra” vagy „Bejegyzés aktivitás növelése” céljaihoz hasonló.
- Tevékenység végzése a tartalommal kapcsolatban: Itt egy új kifejezést említ az AdWords, az Elköteleződésre alapú ajánlattételt, melyet így magyaráz: Csak az olyan alkalmakért fizet, amikor valaki konkrét tevékenységet végez hirdetésével kapcsolatban (pl: Rámutatás alapú tevékenység, Érintés alapú tevékenység, Kattintás alapú tevékenység). Ezek azonban mind CPC alapúak, csak tabletre, okostelefonra lefordítva. Elképzelhető, hogy ezt a különválasztást a jövőben be fogja hozni a Google, bár én feleslegesnek tartom. Mindegyik kattintás.
- A webhely látogatóinak a száma: Ez CPC alapú AdWords hirdetést hoz létre.
- Cselekvés elősegítése: Cselekvés vagy értékesítés elősegítése azok körében, akik érdeklődnek terméke vagy szolgáltatása iránt, és készen állnak arra, hogy ügyfelek vagy előfizetők legyenek. Itt két lehetőségünk van:
- Vásárlás a webhelyen: Ez egy CPC alapú AdWords hirdetést hoz létre. (Megjegyzés: Akár „A vállalkozás felé indított hívások száma”, akár „A vállalkozás meglátogatása” opciót pipáljuk ki mellé, mindkét esetben ugyanazok a hirdetésbővítmények nyílnak ki: hely- és hívásbővítmény). Ez leginkább a Facebook „Kattintás a weboldalra” célhoz hasonlít.
- Mobilalkalmazás telepítése: Ez a nevéből adódóan kimondottan mobilalkalmazás telepítését szolgálja. Lehet CPC vagy CPA alapú AdWords hirdetés is. Ez teljes egészében hasonló a Facebook „Alkalmazástelepítések” céljához.
- Hűség növelése: Hűség erősítése az olyan régebbi ügyfelek vagy előfizetők körében, akik továbbra is szeretnék megvásárolni termékeit vagy igénybe venni szolgáltatásait. Ezzel alkalmazás használatra felhívó hirdetéseket hozhatunk létre. Ez teljesen hasonló a Facebookban lévő „Alkalmazás aktivitásának növelése” célhoz.
Marketingcél beállítása AdWords-ben
Egy új, csak Display hálózati kampány létrehozásánál ajánlja fel az AdWords ezeket a beállításokat.
Tipp
Azt javaslom, hogy inkább a minden elérhető funkciót és opciót tartalmazó „Nincs marketingcél” lehetőséget válasszuk és mi magunk válasszuk ki, hogy milyen funkció kell és melyik nem az összes lehetőség közül.
Érdekesség
Pipáld ki az egyik lehetőséget a Marketingcélok közül, majd kattints bele egy másik Marketingcél dobozába. Az előzőleg kiválasztott Marketingcél doboza elkezd inogni, billegni, így tünteti el a kijelölést belőle.