Pénztermelő hirdetések Neked

  • GYORSTESZT
  • Miben tudok segíteni?
    • GOOGLE HIRDETÉS INDÍTÁS ÚJAKNAK
    • ADS FIÓK TELJES ÁLLAPOTFELMÉRÉS
    • GOOGLE ADS FIÓK OPTIMALIZÁLÁS
  • Árak
  • Kapcsolat

2012. október 28. | Szerző: ambrusroland

AdWords változás: Időszakok összehasonlítása opció

Az AdWords-ben eddig nem lehetett két időszakot összehasonlítani, most már lehet. Ennek megfelelően megváltozott a dátumtartomány választó menü is. Megjelent egy “Dátumok összehasonlítása” opció a dátumtartomány választó lenyíló menüben.

Dátumtartomány menü változások

A dátumtartomány kiválasztásának menüje eddig így nézett ki:

AdWords Régi dátum választó menü

 

Az új dátumtartomány menü most így néz ki az összehasonlítás menüt kikapcsolva:

AdWords Új dátum választó menü KI

így pedig bekapcsolva:

AdWords Új dátum választó menü BE

Vagyis a dátumtartomány menü most két részből áll:

  1. az eddig megszokott időpont vagy időszak kiválasztó részből és
  2. a “Dátumok összehasonlítása” részből (ez KI és BE kapcsolható)

Az összehasonlítás opció alapból KI van kapcsolva, tehát nekünk kell bekapcsolni, ha használni akarjuk. Bekapcsolva az alábbi három lehetőség közül választhatunk:

  1. Előző időszak: ezt választva mindig a beállított időpontot vagy időtartamot közvetlenül megelőző hasonló hosszúságú, jellemzőjű időtartammal való összehasonlítást kapjuk. Pl “Ma” esetén tegnappal hasonlítja össze, “Legutóbbi 7 nap esetén” az azelőtti 7 nappal, stb. Ez a beállítás elég hasznos, ha például az AdWords-ben mindig az adott hónap adatait szoktuk figyelni az “Ez a hónap” beállítással. Így ezzel párhuzamosan láthatjuk az előző hónap adatait is.
  2. A tavalyi év ugyanezen időszaka: ezt a beállítást választva mindig a felül beállított időpontnak vagy időtartamnak megfelelő tavalyi AdWords adatokat látjuk a diagramban. Ez is hasznos, ha állandó szezonalitást figyeltünk meg a forgalmunkban és érdemes összehasonlítani az idei adatokat a tavalyi év hasonló időszakával.
  3. Egyéni: ezt választva tetszőleges időponttal vagy időtartammal össze tudjuk hasonlítani a fent beállított tetszőleges időpontot vagy időtartamot. Ebben az esetben egyáltalán nem fontos, hogy a beállított két időszak azonos hosszúságú legyen. Akár egyetlen kiválasztott fix nap AdWords mutatóit is össze tudjuk hasonlítani egy állandóan változó időszakkal.

Ezek a beállítások az alattuk lévő, úgynevezett teljesítmény diagram adatait módosítják csak, az alatta lévő táblázat adatait nem. Vagyis a diagramon húzva az egeret láthatjuk a két beállított időszak eredményei közti különbséget, viszont az alatta lévő táblázatban továbbra is csak a fő (felső, vastagon szedett) időszak adatait láthatjuk.

Teljesítmény diagram változások

A teljesítmény diagram beállításait eddig a AdWords diagram gomb gombra nyomva lehetett állítani. Ez most úgy változott, hogy ez a gomb már csak a diagram megjelenítését vagy elrejtését szolgálja. A diagramhoz beállítható maximum 2 mutató lenyíló menüi folyamatosan látszódnak, ha a diagram is látszódik. A lenyíló menükön belül találjuk a kiválasztható mutatókat csoportosítva:

Teljesítmény diagram beállításai

Ha használjuk a dátum összehasonlítást is és mindkét mutatót, akkor összesen 4 vonalat fogunk kapni (természetesen különböző színekkel).

AdWords tanács:

  • Érdemes használni a dátumok összehasonlítását az AdWords-ben. Talán egy kicsit szokni kell az elején, de érdemes látni a változást az AdWords eredményeinkben.

Hátrány, hiba:

  • Az “Egyéni” időszak beállításoknál (felül is, alul is) nem látszódik a dátumnak a napja. Az év és a hónap látszódik, de a nap már nem teljesen. Túl kicsi a beviteli doboz, holott az “Egyéni” szó mellett van hely bőven.
  • A fenti, fő időszak lehetőségeit most már csak görgetéssel tudjuk végignézni. Még akkor is, ha ki van kapcsolva a dátumok összehasonlítása opció. Valószínűleg túl hosszúvá vált a menü ezzel az új AdWords beállítással.
  • Plusz egy kattintás kell ahhoz, hogy a diagram módosuljon. Rá kell kattintani külön a “Mehet” gombra. Eddig elég volt csak kiválasztani az időszakot, rákattintani és már láthattuk is az AdWords mutatókat a diagramban. Most mivel több dolgot is be lehet állítani, kell a plusz gomb. Aki nem sokszor változtatja ezt a beállítást az AdWords-ben, annak lényegtelen ez a kis plusz idő, de aki gyakran, annak már fel fog tűnni.

Tetszett ez a leírás?

Ha tetszett, akkor like-old, pluszegy-ezd, oszd meg twitteren, facebookon, Google+-on, hogy ismerőseid, barátaid is elolvashassák.
Ha nem tetszett, írd le a hozzászólások között, hogy miért nem.

Kategória: Online hirdetés Címkék: adwords, dátum, időszak

Ki az az AROLAND?

Ambrus Roland Online marketing szakértő

Szia! A nevem Ambrus Roland. 2008 óta foglalkozok online hirdetésekkel (Facebook, Ads). Minősített Google Partner ügynökség vagyok.
Imádok optimalizálni, finomítani, reszelgetni egy hirdetési fiókot mindaddig, amíg az tökéletesen nem kezd el működni.
Válassz engem bátran, ha nem akarsz nagy marketing cégek X-edik ügyfele lenni, inkább a barátibb kapcsolat jön be neked.

Telefon: +36 70 250 9970

  • Adatkezelési tájékoztató

Pénztermelő hirdetések Neked | Prémium WordPress