Megváltozott az AdWords-ben a hirdetés rotáció beállítása. Már nem csak 3, hanem 4 opció közül választhatunk. Nézzük meg, mi az új és hogyan változtak a régi beállítások.
Most jelenleg így néz ki a hirdetésrotáció beállítása:
(A Google hivatalos Inside AdWords blogjában lévő leírást itt olvashatod el).
2012. október 2-tól két dolog változott az AdWords hirdetés rotációjában. Egyrészt az „Egyenletes rotáció” 30 nap helyett mostantól 90 napig fut, másrészt jött egy új opció. Mostantól így néz ki az AdWords hirdetés rotáció beállítása:
- Optimalizálás kattintásokhoz: A több kattintást ígérő hirdetések megjelenítése. (Ez eddig is volt. Ezt válaszd, ha az AdWords hirdetéseidnél semmi más nem fontos számodra, csak a rengeteg kattintás. Megjegyzem, az AdWords hirdetések optimalizálásánál az esetek többségében a KONVERZIÓK száma sokkal fontosabb!)
- Optimalizálás konverziókhoz: A több konverziót ígérő hirdetések megjelenítése. (Ez eddig is volt. Ezt válaszd, ha egyrészt a konverziók be vannak állítva az AdWords fiókodban és másrészt nem akarod te magad tesztelgetni a hirdetéseidet, hanem ezt rábízod a Google-re. Én azt javaslom, hogy új kampány esetén először te tesztelgesd a hirdetéseidet 1-2 hónapig, aztán ha már megtaláltad azt, ami neked is tetszik és a legtöbb konverziót hozza, átállíthatod erre a beállításra. )
- Egyenletes rotáció: A hirdetéseket egyenletesebb eloszlásban jeleníti meg 90 napig, majd optimalizálja azokat. (Ez eddig is létezett, csak 30 napig, most pedig 90 napig. Ha addig nem történik változás az adott hirdetéscsoport hirdetései között, akkor átvált kattintásokra optimalizáltra. Ennél jobb megoldás lenne a Google-től, ha választhatnánk Kattintásokra vagy Konverziókra optimalizált hirdetésrotáció között a 90 nap letelte után. Ezt a beállítást akkor válaszd, ha nincs időd a napi-heti tesztelgetésre, hanem ezt a Google-re szeretnéd bízni és utána neked a sok kattintás a fontos. 90 nap után azonban mindenképp ellenőrizned kell, hogy a Google melyik hirdetésedet választotta. Sajnos nem feltétlenül igaz, hogy a több kattintásból származó konverzió a nyereségesebb. Ezt mindenkinek maga kell letesztelnie. Ne feledd, hogy a 90 napos időtartam mindig elölről kezdődik, ha bármiféle módosítást végzel a hirdetéscsoport hirdetései között, pl új hirdetést veszel fel, valamelyiket szünetelteted, vagy újraindítod, esetleg módosítod a hirdetés szövegét.)
- Korlátlan rotáció: A kevésbé jól teljesítő hirdetések és a jól teljesítő hirdetések egyenletesebb megjelenítése, optimalizálás nélkül. (Ez az új opció. Elég elrettentően magyarázza meg a Google ezt az opciót, talán azért, hogy ezt kevesen válasszák, pedig ha valaki folyamatosan maga szeretné optimalizálni a hirdetéseit a saját elvei alapján, akkor ez a legmegfelelőbb választás. Ha nincs időd az optimalizálgatásra két hetente, havonta egyszer, akkor ne ezt válaszd.)
Itt találod a Google saját leírását a hirdetésrotációs beállításokról.
AdWords tanácsok:
- Ha neked semmi más nem fontos az AdWords hirdetésednél, csak a kattintások száma, akkor válaszd az 1. opciót, esetleg a 3. opciót. De javaslom, hogy AdWords kapcsán inkább konverziókban gondolkodj.
- Ha nincs időd AdWords optimalizálgatásra, de azért be vannak állítva a konverzióid, akkor új kampány vagy hirdetéscsoport indításakor válaszd a 3. opciót, ha 90 napig tesztelni szeretnéd a hirdetéseidet. Vagy tesztelés nélkül válaszd a 2. opciót.
- Ha te szeretnél folyamatosan optimalizálgatni az AdWords fiókodban, akkor válaszd a 3. vagy a 4. opciót. De ezekben az esetekben tényleg legyen időd a folyamatos ellenőrzésre!
Javaslat a Google-nek a további AdWords fejlesztéshez:
Elég gyakran változtatta a Google mostanában az AdWords-ben a hirdetésrotáció beállításait, hiszen idén májusban vezette be a 3. opciót. Elképzelhető, hogy nem ez lesz az utolsó AdWords változtatás idén.
Én az alábbi alopciókat javasolnám még a Google-nek a 3. opcióhoz:
a, 90 nap után optimalizálás kattintásokhoz
b, 90 nap után optimalizálás konverziókhoz
Ezekkel a kiegészítésekkel én az esetek többségében a 3. opciót ajánlanám mindenkinek a b, alopcióval. Így elég lenne 2-3 hirdetést írni, amelyek 90 napig futnának, majd a rotáció átváltana konverziókra optimalizáltra, hogy a legtöbb konverziót ígérő hirdetés fusson többször az AdWords-ben.
Tetszett ez a leírás?
Ha tetszett, akkor like-old, pluszegy-ezd, oszd meg twitteren, facebookon, Google+-on, hogy ismerőseid, barátaid is elolvashassák.
Ha nem tetszett, írd le a hozzászólások között, hogy miért nem.