A Google módosítja AdWords irányelvét a belső linkekkel kapcsolatban.
Mik azok a belső linkek (sitelink-ek)?
Röviden: olyan hirdetésbővítmény, amely a Google hirdetések alatt jelenhetnek meg. Rövid linkek, melyek a hirdetett oldal más aloldalait hirdetik. Bővebben a Google súgójában.
Mi változott?
Eddig akár ugyanazt az oldalt is lehetett hirdetni ezekkel a kis linkekkel. Ezt a hirdetésbővítményt akár arra is lehetett használni, hogy a hirdetésed nagyobb helyen jelenjen meg, feltűnőbb legyen.
Mostantól minden belső linknek más tartalomra kell mutatnia. Nem engedélyezett, hogy két vagy több belső link ugyanarra a céloldalra vagy tartalomra mutasson egy kampányon vagy hirdetéscsoporton belül. Illetve arra a céloldalra sem mutathat a belső link, amire maga a hirdetés mutat.
Erről bővebben ezen a Google súgó oldalon olvashatsz.
Javaslat
Ha te is használsz a Google AdWords fiókodban belső link hirdetésbővítményt (én ajánlom, hogy használj!), akkor nézd át ezeket. Nyisd meg a „Hirdetésbővítmények” fület, válaszd a „Google Sitelinks bővítményeket” és a belső linkek fölé tartva az egeret a böngésződ kiírja, hogy milyen URL-re mutat az adott belső link.