A Facebook ma bejelentett egy különálló mobilos hirdetéskezelő alkalmazást iOS-re. Jelenleg csak az amerikai App Store-ból tölthető le, a következő hetekben lassan világszerte. Androidra csak év vége felé várható.
Mi az az Ads Manager for iOS?
Az Ads Manager for iOS egy Facebook mobil hirdetéskezelő alkalmazás, mellyel ellenőrizhetjük, szerkeszthetjük Facebook hirdetéseinket, illetve új hirdetéseket is indíthatunk. Sajnos, egyelőre korlátozottak a lehetőségek (nem egy Power Editor), de bizonyára fejleszteni fogják a visszajelzések alapján.
Előnye, hogy egyszerűen, gyorsan lehet létrehozni mobilon Facebook hirdetéseket, azonban ez egyben a hátránya is, ugyanis a nem megfelelően célzott, beállított hirdetések több pénzt visznek el. További előny, hogy a hirdetést vázlatként le tudjuk menteni, ha épp nem érünk rá befejezni. Akár Push értesítést is kérhetünk a hirdetéseink indításáról.
Hátránya, hogy nem lehet az összes hirdetési céllal hirdetési kampányt indítani, nem lehet az összes célzási megoldást használni és sajnos konverziókövetést sem lehet beállítani a Facebook hirdetésekhez egyelőre.
Azoknak lehet jó ezt a mobil hirdetéskezelőt használni, akik utazás közben hirtelen szeretnének feldobni egy Facebook hirdetést, vagy akiknek elegendőek ezek a kezdetleges hirdetésbeállítások is. Bár ez utóbbit nem javaslom senkinek. :)
Közelben lévők célzása
Van egy lehetőség ebben a mobil hirdetéskezelőben, ami igazán figyelemreméltó: azokra is célozhatunk, akik a közelben tartózkodnak. Ezzel egy adott hely választott sugarú környezetében lévőknek jeleníthetünk meg hirdetéseket. Jól fog jönni ez irodáknak, boltoknak, üzleteknek, kávézóknak, éttermeknek, stb.
A Google AdWords hirdetésekben ez a lehetőség már évek óta alap, szinte tetszőlegesen tudunk területeket beállítani, kizárni, stb. Úgy látszik a jól bevált megoldásokat átveszik egymástól a nagyok. :)