A Google 2014 szeptember végétől finomítani fogja a kulcsszavak célzását. Több lesz az átkattintások száma, több a látogató, azonban a hirdetési költségünk is nőni fog. Érdemes erre odafigyelni vagy nem?
A napokban került fel az AdWords fiókokban az értesítések közé: „Közeli változatok pontos és kifejezésegyezéshez”. Mit is jelent ez a változás? Változás-e ez egyáltalán, vagy nem? Ennek jártam utána.
Röviden azt jelentené ez a változás, hogy a Google hirdetéseink esetében, amennyiben használunk kifejezésegyezést vagy pontos kulcsszóegyezést, 2014 szeptember végétől a megszokott szigorú egyezés helyett kicsit enyhébb lesz a szabályozás.
Azonban ha visszanézzük kulcsszavaink statisztikáit, láthatjuk, hogy már 2012 júliusa óta megjelenhetnek hirdetéseink a közeli változatokra kifejezésegyezés és pontos kulcsszóegyezés esetén. A hozzáértőbbek pedig azt is tudhatják, hogy a kampány beállítások között már régóta ott szerepel ez a lehetőség Kulcsszóegyezési beállítások néven és alapértelmezetten be is van kapcsolva.
Mindenesetre nézzük meg részletesebben:
A kifejezésegyezés alapértelmezetten azt jelentette, hogy hirdetésünk csak abban az esetben jelent meg, ha az általunk megadott kulcsszó pontosan megegyezett (karakterekben és szósorrendben is) a keresési kifejezéssel úgy, hogy előtte vagy mögötte bármi szerepelhetett. Elvileg tehát szeptembertől ez annyiban enyhül, hogy hirdetéseink a megadott kulcsszavaink közeli változataira, variációira is megjelenhetnek. Ilyenek például az elgépelések, az egyes és többes számú alakok, a mozaikszavak, a toldalékolt alakok (például balatonra és balatoni), a rövidítések és az ékezetes alakok is.
A kifejezés egyezést idézőjelekkel kell jelölni. Mindez egy példában:
Kifejezés egyezésű kulcsszavunk | EDDIG csak ilyen keresési kifejezésekre jelent meg hirdetésünk | MOSTANTÓL ezekre is megjelenhet hirdetésünk |
---|---|---|
„balatoni utazás” | őszi balatoni utazásBalatoni utazás kerékpárralbalatoni utazásról képek | balaton utazási irodákBalatonra utazásbaltoni utazás ősszel |
A pontos kulcsszóegyezés pedig azt jelentette, hogy hirdetésünk csakis akkor jelent meg, ha a kulcsszavunk és a keresési kifejezés teljesen megegyezett karaktereiben is és szósorrendben is (az ékezetet és a kis- és nagybetűt nem számítva) és semmi más nem szerepelt se előtte, se utána. Ez is enyhül tehát szeptember végétől és most már a kulcsszavaink közeli változataira is megjelenhet hirdetésünk. A pontos kulcsszóegyezést szögletes zárójelekkel [] kell jelölni. Lásd az alábbi példát:
Pontos egyezésű kulcsszavunk | EDDIG csak ilyen keresési kifejezésekre jelent meg hirdetésünk | MOSTANTÓL ezekre is megjelenhet hirdetésünk |
---|---|---|
[balatoni utazás] | balatoni utazásBalatoni UTAZÁSBalatoni Utazas | balaton utazásiBalatonra utazásbaltoni utazás |
A változás előnyei:
- Nincs szükség külön felvenni kifejezésegyezés és pontos kulcsszóegyezés esetén az egyes és többesszámú alakot, a toldalékolt alakokat, a rövidítéseket, az esetleges gyakori elírásokat és az ékezetes alakokat.
- Nem kell folyamatosan ellenőrizni, hogy milyen közeli változatot hagytunk még ki a kulcsszólistánkból.
- Több releváns keresésnél jelenik meg hirdetésünk.
- Több átkattintás, látogató várható.
A változás hátránya:
- Ha valamiért nekünk fontos, hogy hirdetésünk csak a megadott kulcsszavainkkal pontosan megegyező keresési kifejezésekre jelenjenek meg, akkor ezt a változást ki kell kapcsolnunk.
A közeli változatok kikapcsolása:
- Válaszd ki azt a keresési kampányt, amelyikben ki szeretnéd kapcsolni ezt a funkciót.
- Kattints a Beállítások fülre.
- Az alsó beállítások között szerepel a Kulcsszóegyezési beállítások, amit ha kinyitsz, ott találod, hogy „Pontos és kifejezésegyezés”. Mellette pedig az aktuális beállítást, amit a Szerkesztés gombra kattintva tudsz átállítani. Alapértelmezetten a „A többes számok, elírások és egyéb közeli változatok figyelembevétele” van beállítva, de akár választhatod az „A közeli változatok kizárása” opciót is. Ezesetben egy figyelmeztető dobozt kapsz, mely arról tájékoztat, hogy csökkenni fognak a megjelenések és a kattintások.
FONTOS!
Ez a változás csak a Keresési hálózatra vonatkozik, a Tartalmi (Display) Hálózat a kulcsszavakat továbbra is általános egyezés alapján kezeli.
JÓ, HA TUDOD!
A kis- és nagybetűk továbbra sem számítanak különbözőnek a keresési kifejezéseknél, vagyis akár kisbetűvel, akár csupa nagybetűvel, vagy vegyesen írja be valaki a keresőbe a szöveget, ugyanazt a találati listát kapja.
TIPP!
Az Általánosegyezés-módosító (régebben módosított általános egyezés) kulcsszóegyezést azért érdemesebb használni a kifejezésegyezés és pontos egyezés helyett, mert ennél nem számít a kulcsszavak sorrendje, míg utóbbiaknál számít. Ezt a kulcsszóegyezést a szavak előtti + jellel kell jelölni.
Általánosegyezés-módosító egyezésű kulcsszavunk | MEGJELENIK ilyen keresési kifejezésekre a hirdetésünk | NEM JELENIK MEG ilyen keresési kifejezésekre a hirdetésünk |
---|---|---|
+balaton +utazás | őszi balatoni utazás utazás Balatonra kerékpárral utazásos képek a Balatonról Blaton utazas |
balaton utazás Balatonra szállítás |
Természetesen ne legyenek tévképzeteid, a Google mindezt a nagyobb profitjáért csinálja, hiszen így több lesz az átkattintások száma, több pénzt kap tőled. Azonban ezúttal ezek az átkattintások relevánsak lesznek, amennyiben a megfelelő kulcsszavakat használod. Tehát win-win a helyzet.
Mindenesetre kíváncsi lennék rá, hogy mennyire érzékeny a rendszer. Például a „balatoni utazás” kifejezés egyezésű kulcsszó esetén vajon megjelenik a hirdetésünk a „balcsis utazás” keresésre? Ha megtudom, megírom.
Írd meg, hogy te melyik kulcsszó egyezési típust használod és miért!
Ha pedig hasznosnak találtad a cikket, akkor oszd meg mással is!