A Facebook végre bevezette a napon belüli hirdetés ütemezést. Ez egy rendkívül hasznos funkció, végre nem kell a nap minden órájában futtatnunk a Facebook hirdetésünket, ha ezt nem akarjuk. No, azért világszenzációról nem beszélhetünk, ugyanis a Google AdWords-ben már évek óta létezik ez a funkció.A Facebook hirdetés ütemezése napon belül egyelőre csak Power Editorban (Fejlett Szerkesztőben) működik, és csak English US nyelvbeállítással, de biztos hamarosan megjelenik a többi nyelven is.
A napon belüli hirdetés ütemezés működése
- Lépjünk be a Power Editorba.
- Válasszunk ki egy hirdetéscsoportot (adset-et) és állítsuk a költségkeretet Élettartamra (Lifetime), mert csak ekkor jelenik meg a napon belüli ütemezés.
- Válasszuk ki az „Ad Scheduling”-nél a „Run ads on a schedule”-t. Ekkor felugrik egy táblázat, ahol nagyon egyszerű egérkattintásokkal, vagy -húzásokkal beállíthatóak azok az időtartamok, amikor futtatni szeretnénk az adott hirdetéscsoportban lévő hirdetéseinket:
- Az oldalsó sávok a teljes oszlopot (minden nap ugyanazon órában) vagy teljes sort (adott napon minden órában) kijelölik.
FIGYELEM! Az időzónával nem kell törődnünk, mert a megcélzott felhasználóknak a saját időzónájuk szerinti időszakokban jelennek meg a hirdetéseink. Pl ha reggel 10 és 11 közötti időszakot állítottunk be, akkor a világon mindenhol az adott hely szerint reggel 10 és 11 között jelennek meg hirdetéseink.
FONTOS! Mivel a Power Editorban szerkesztjük hirdetéseinket, a napon belüli ütemezések beállítása után ne felejtsük el feltölteni a változtatásokat (Upload changes gomb)!
Kinek hasznos a Facebook napon belüli hirdetés ütemezése?
- Nagyon hasznos ez az ütemezés azoknak, akiknek napon belül vannak kiemelt időszakai, pl. éttermek (délben).
- Nem egyforma áron érkeznek a különböző napszakokban a Like-ok, vásárlások. Van akinek délelőtt olcsóbban, van akinek pont délelőtt drágábban. Ha ezt megfigyeljük, beállíthatjuk a nekünk hasznosabb időszakokat.
- Mivel a hirdetéseink átkattintási aránya is befolyásolja az aktuális licitet, ezért a kevésbé jó időszakok kizárásával javíthatjuk hirdetéseink minőségét a Facebook szemébe.
Sajnos, a Facebooknak egyelőre nincs olyan statisztikája, amivel kideríthetnénk, hogy pontosan melyik időszakok a hatékonyak számunkra, legalábbis a Facebookon belüli hirdetések esetén. A Kattintások weboldalra (Click to website) típusú hirdetések esetén Google Analytics-ből kideríthetőek (bár nem túl egyszerűen) a számunkra optimális időintervallumok.
ÉRDEKES! Eddig minden hirdetés folyamatosan megjelenhetett, ezért a Facebook saját algoritmusa határozta meg, hogy melyek a jobb, érdekesebb hirdetések. Ha már jobban el lesz terjedve a napon belüli ütemezés, az a Facebook válláról is leveszi kicsit a terhet. Viszont valószínűleg ugyanúgy maradnak forgalmasabb időszakok, amikor mindenki szeretné megjeleníttetni a hirdetését. Lesznek ugyanakkor holt időszakok, amelyek hatékonyságát érdemes lesz tesztelni!
TIPP! Érdemes először teljesen lefedni minden időszakot több hirdetéscsoporttal és tesztelni, hogy melyik időszak teljesít jobban. Amelyik időszak hosszútávon nem sikeres, azt leállítani és tovább tesztelni a megmaradt időszakokat.